Search

Постдипломски студии (втор циклус)

Студиски програми

Преку програмите од Постдипломските студии на Економскиот факултет во Штип, на дипломираните студенти од прв циклус им се овозможува понатамошно усовршување и тесна специјализација во избрана област од економијата и бизнисот. Наставните програми од вториот циклус на студии се создадени за да одговорат на тековните потреби на пазарите на трудот во рамките на домашната економија, но и на светско ниво. 

Со завршувањето на овие студии Вие се стекнувате со звањето Магистер по економски науки (од соодветната област), по што ви се отвораат можности за напредок во кариерата и/или за вработување во атрактивни домашни и странски компании.

Наставната програма по Финансии на студентите на втор циклус им обезбедува усовршување на базичното знаење во делот на финансиската теорија, финансиската анализа и финансиското истражување, кое го стекнале на првиот циклус на студии. Овие знаења и вештини може да се применат во широк спектар на кариери во финансиската дејност, вклучувајќи банкарство, државни финансии, управување со ризици, меѓународни финансии, корпоративни финансии, актуарски занимања, финансиско планирање и др.

Студиската програма се реализира во траење од 1 година, односно два семестри, и носи 60 ЕКТС кредити по Европскиот кредит трансфер систем.

Со завршување на едногодишните академски студии од втор циклус на оваа програма студентите се стекнуваат со звањето: Магистер по економски науки од областа Финансии, Менаџмент (Master of science in Finance)

Услов за запишување: стекната диплома со најмалку 240 ЕКТС од прв циклус на (додипломски) студии со траење од 4 години.

Структурата на студиската програма Финансии опфаќа носечки задолжителни предмети, изборни предмети и изработка на магистерски труд

Задолжителни предмети:

  1. Корпоративни финансии
  2. Банкарски финансии
  3. Државни финансии
  4. Меѓународни финансии

 

Дел од изборните предмети, од кои може да се стекне потесна експертиза, вклучуваат:

  • Методологија и организација на научно-истражувачката работа
  • Финансиски иновации
  • Финансиски менаџмент
  • Е-бизнис
  • Осигурување
  • Инвестиционо банкарство
  • Кредитна политика и кредитни ризици
  • Напредна економија
  • Портфолио менаџмент
  • Лидерство
  • Деловни комуникации
  • Анализа на финансиски извештаи
  • Напредна економија
  • Меѓународни даночни системи
  • Финансиски пазари
  • Мерџери и аквизиции

 

За темелен и целосен увид во структурата на студиската програма кликнете на следниот линк, а за предметната програма на секој предмет – тука.

Студентите запишани на студиската програма Финансии во текот на своите студии се стекнуваат со следните применливи знаења и вештини: 

Финансиска анализа: Способност да ги анализираат финансиските податоци и да ја проценат финансиската состојба на организациите. Проценка на можностите за инвестирање, идентификување на трендовите и моделите во финансиските податоци и носење на информирани одлуки врз основа на финансиска анализа.

Финансиски менаџмент: Вештини за финансиски менаџмент, вклучувајќи буџетирање, предвидување и финансиско планирање. Управување со готовински тек, оптимизирање на распределбата на ресурсите и носење стратешки финансиски одлуки.

Управување со инвестиции: Стратегии за инвестирање, вклучувајќи управување со портфолио, проценка на ризик и вреднување на средствата. Анализа на можностите за инвестирање, развој на инвестициски портфолија и препораки за инвестирање.

Квантитативна анализа: Вештини за квантитативна анализа, вклучувајќи статистичка анализа и моделирање. Употреба на алатки за анализа на податоци за да ги идентификуваат моделите и трендовите во финансиските податоци и да прават 

предвидувања за идните финансиски перформанси.

Комуникација: Силни комуникациски вештини, вклучувајќи писмена и усна комуникација, како и способност да ги презентираат финансиските информации на засегнатите страни

Надградба на фундаменталното знаење во делот на финансиите: употреба на претходно набројаните вештини во продлабочување на знаењата во делот на финансиската теорија и пракса, како и стекнување на креативни вештини за решавање на современи финансиски предизвици.

Научно-истражувачка работа: примена на надградените знаења и вештини за постигнување значаен напредок во доменот на научно-истражувачката работа.

Можностите за вработување по завршувањето на оваа програма се бројни и дисперзирани низ сите финансиски сектори на компаниите, финансиските институции, инвестиционите фондови, нефинансиските институции, државните институции, односно целокупната финансиската индустрија. Студентите со најдобри резултати од вториот циклус на студии имаат можности и за вработување како асистенти на некои од научно-истражувачките институции во државата.

Финансиски аналитичар: Во инвестициски банки, корпорации или други финансиски институции. Одговорен за анализа на финансиски податоци, проценка на можности за инвестирање и давање препораки до клиентите или повисокото раководство.

Инвестициски банкар: Во инвестициски банки, корпорации или други финансиски институции. Одговорен за советување на клиентите за спојувања и преземања, преземање понуди за хартии од вредност и обезбедување стратешки финансиски совети.

Актуар: Во осигурителни компании, пензиски друштва, инвестициски фондови. Овие стручни лица поседуваат аналитички и деловни вештини од областа на математиката, статистиката, веројатноста и финансиите, кои ги применуваат при анализа на финансиската неизвесност и ризиците за целите на сложените финансиски и социјални системи во целиот свет.

Менаџер за капитал: Во банки, инвестициски фирми или други финансиски институции. Одговорен за управување со инвестициите на клиентите, совети за финансиско планирање и развивање инвестициски стратегии.

Даночен стручњак: Во консалтинг бироа, управа за јавни приходи, министерство за финансии. Овие лица поседуваат знаења и вештини од областа на фискалната и даночната политика, кои се суштински за подобрување на законските решенија со кои се регулира и се применува даночната материја.

Менаџер за ризик: Во банки, осигурителни компании или други финансиски институции. Одговорен за идентификување и управување со ризиците поврзани со финансиски инвестиции, заеми или други финансиски производи.

Корпоративен финансиски аналитичар: Во корпорации или други бизниси. Одговорен за анализа на финансиските податоци, подготовка на финансиски извештаи и финансиски совети за раководството.

Студиска програма Финансии (Линк)

Предметна програма Финансии (Линк)

Важни информации при упис на прв циклус (Линк: https://www.ugd.edu.mk/studiranje/prv-ciklus-studii-vodic/#a-upis)

Важни информации за запишаните студенти (Линк: https://www.ugd.edu.mk/studiranje/prv-ciklus-studii-vodic/#a-stu)

Акредитација (Линк)

Архива на претходно акредитирани студиски програми (Линк )

Студиската програма Маркетинг менаџмент на студентите им овозможува стекнување на знаења од различни области во бизнисот со фокус на маркетингот и менаџирањето на маркетинг процесите во организациите. Програмата нуди можност за студентот да се стекне со знаења потребни за функционирање на еден деловен субјект во целост, поаѓајќи од неговото структурирање, неговото функционирање, сè до целокупниот развој.

Важноста на програмата е во тоа што нуди можност за студентот по нејзино завршување да се вклучи во работата на компании од различни индустрии, а притоа да се применуваат стекнатите знаења и вештини поврзани со планирање и спроведување на маркетинг инструментите во различни маркетинг стратегии и планови. Стекнатите знаења и вештини нудат можност за вклучување на студентите на пазарот на труд во различни области – како во приватниот сектор, така и во јавната администрација, невладини пазари и притоа да ги применат стекнатите вештини.

Студиската програма се реализира во траење од 1 година, односно два семестри, и носи 60 ЕКТС кредити по Европскиот кредит трансфер систем.

Со завршување на едногодишни академски студии од втор циклус на оваа програма студентите се стекнуваат со звањето: Магистер по економски науки од областа Маркетинг менаџмент (Master of science in Marketing Management)

Услов за запишување: стекната диплома со најмалку 240 ЕКТС од прв циклус на (додипломски) студии (со траење од 4 години).

Структурата на студиската програма Маркетинг менаџмент (едногодишни студии) опфаќа носечки задолжителни предмети, изборни предмети и изработка на магистерски труд.

Задолжителни предмети: 

  1. Стратегиски маркетинг
  2. Маркетинг менаџмент
  3. Деловна комуникација и социјални медиуми
  4. Стратегиски менаџмент

 

Дел од изборните предмети вклучуваат:

  • Истражување на пазар
  • Бренд менаџмент
  • Маркетинг канали и малопродажба
  • Иновации и конкурентност
  • Проектен менаџмент
  • Интегрирани маркетинг комуникации
  • Е-бизнис
  • Однесување на потрошувачите
  • Меѓународни финансии
  • Меѓународен бизнис маркетинг

 

Целата структура на студиската програма може да се погледне на следниот линк, а предметната програма за секој предмет – тука.

Во текот на студиите на програмата по Маркетинг менаџмент, студентите се стекнуваат со следните применливи знаења и вештини:

 

Познавање на психологија на потрошувачите: Способност за проценка на однесувањето на потрошувачите во дадени ситуации.

Маркетинг и продажба: Знаење за развивање маркетинг стратегии, анализа на пазарот, и управување со продажни активности.

Аналитички вештини: Способност за истражување, прибирање, толкување на информации и извлекување заклучоци.

Предвидување и планирање: Способност да се предвидат и да се планираат следните случувања и настани, вклучени во маркетинг планот. 

Лидерски способности: Мотивирање, водење и поттикнување на другите лица во тимот.

Критичко размислување: способност да се интерпретираат, да се проценат и да се анализираат фактите и достапните информации, да се процени или да се одлучи дали нешто е правилно или погрешно

Решавање проблеми: Способност да се открие изворот на проблемот и да се најде ефективно решение.

Организациски способности: Можност да се координираат другите во тимот и да се креира работна атмосфера. 

Технички вештини: Користење на маркетинг на социјални медиуми, можност да се користи Content Management System (CMS)

Комуникациски вештини: Можност да се комуницира со луѓето во рамките на компанијата, но и надвор од неа.

Завршувањето на Маркетинг менаџмент програмата отвора широк спектар на кариерни и работни можности на различни позиции и во различни индустрии.

Маркетинг менаџер: Развивање стратегии за промоција на производи и услуги.

Оперативен менаџер: Управување со производството, производствените и оперативните процеси.

Менаџер за бренд: Управување и развивање на имиџот и присуството на брендот на пазарот.

Аналитичар за пазарно истражување: Анализирање на пазарните услови за идентификување на потенцијални продажни можности.

Координатор на дигитален маркетинг: Креирање кампањи, нејзино координирање и одредување буџети.

Претставник за продажба: Постојан ангажман со постојните и потенцијални потрошувачи, како и споделување на информации со нив.

Менаџер за промоции и продажби: Планирање, насочување и координирање на рекламни политики и програми за создавање интерес за одредени производи и услуги.

Студиска програма Менаџмент и маркетинг (едногодишни) (Линк)

Предметна програма Менаџмент и маркетинг (едногодишни) (Линк)

Студиската програма Бизнис економија на студентите им овозможува стекнување на знаења од различни области во бизнисот.

Во фокусот на оваа наставна програма е да ги оспособи студентите да ја разберат структурната и практичната димензија на компаниите, односно како идни бизнис менаџери, на ефективен начин да го стекнуваат, да го чуваат, да го разменуваат и да го дистрибуираат своето знаење и знаењето на другите во бизнис екосистемот и надвор од него. Во рамките на тоа, студентите ќе ги спознаат и ќе ги разберат основите на системскиот пристап, системската анализа, теоријата на информациите и теоријата на бизнис средината. Исто така ќе ја сфатат и организацијата на знаењето во современите претпријатија, како и неговото комуницирање и употреба за ефикасен менаџмент, финансирањето, управувањето со квалитетен човечки кадар и јакнење на конкурентските предизвици.

Важноста на програмата е во тоа што на студентот му нуди можност по нејзиното завршување да се вклучи во работата на компании од различни индустрии, а притоа да се применуваат стекнатите знаења и вештини поврзани со најсовремените научни и стручни знаења и практики.

Студиската програма се реализира во траење од 1 година, односно два семестри, и носи 60 ЕКТС кредити по Европскиот кредит трансфер систем.

Со завршување на едногодишни академски студии од втор циклус на оваа програма студентите се стекнуваат со звањето: Магистер по економски науки од областа Бизнис економија (Master of science in Business economics)

Услов за запишување: стекната диплома со најмалку 240 ЕКТС од прв циклус на (додипломски) студии (со траење од 4 години).

Структурата на студиската програма Бизнис економија (едногодишни студии) опфаќа носечки задолжителни предмети, изборни предмети и изработка на магистерски труд.

Задолжителни предмети: 

Дел од изборните предмети вклучуваат:

  • Економски системи и економски политики
  • Кост-бенефит анализа и проектна евалуација
  • Индустриска економија
  • Истражувачки методи во бизнисот
  • Статистичка анализа за бизнисот
  • Бизнис информациски системи
  • Применета економија
  • Макроекономска анализа
  • Глобализација
  • Меѓународни економски односи

Целата структура на студиската програма може да се погледне на следниот линк, а предметната програма за секој предмет – тука.

Во текот на студиите на програмата по Бизнис економија, студентите се стекнуваат со следните применливи знаења и вештини:

Знаење и разбирање: 

Акумулирање на академско и стручно знаење потребно да се разберат комплексните економските процеси на микро ниво и да се евалуираат макро состојбите и нивното влијание врз реалната економија. Учесниците на овие мастер студии ќе бидат оспособени да управуваат со комплексни бизнис компании на национално и меѓународно ниво, техничко-технолошки бизнис процеси, ќе стекнат знаења од корпоративните бизнис финансии, од донесувањето оптимални бизнис стратегии и одлуки и сите други аспекти потребни за успешно водење бизнис.

Примена на знаењето и разбирање: Применуваат знаење и разбирање на деловната економија, примената на основните економски концепти, теории и практики во работењето на компаниите и валоризација на економските политики и примената на знаење за економска анализа на микро и макро ниво, квантификација на макроекономските промени и утврдување на нивното влијание во националната економија.

Аналитички вештини: Способност за истражување, прибирање, толкување на информации и извлекување заклучоци.

Способност за проценка: Способност да се соберат, да се анализираат, да се презентираат и да се толкуваат економски податоци на макро и микро ниво врз база на примена на квантитативни методи и техники. Студентот стекнува вештини за оспособување да се развиваат и да се оценуваат бизнис модели, да се прават економски анализи за инвестициските проекти, комерцијализација на нови производи и трансфер на нова технологија.

Комуникациски вештини: Аргументирано образложување на ставови пред стручната и научната јавност, применувајќи современи економски методи и техники.

Вештини на учење: Поседува вештини за учење низ комплексен приод кон различни примери од сите домени на бизнис опкружувањето.

Завршувањето на студиската програма Бизнис економија отвора широк спектар на кариерни и работни можности на различни позиции и во различни индустрии.

 

Бизнис аналитичар: Во национално и меѓународно институционално опкружување, компании во кои се бара стручно, критично и оптимално решавање на бизнис проблеми. Одговорен за анализа на финансиски податоци, проценка на можности за инвестирање и давање препораки до клиентите за погодни бизнис инвестиции.

Управување со синџир на набавки: Во транспортни, логистички, надворешнотрговски и царински компании. Одговорен за оптимизација на увозни и извозни декларации, меѓународни транспортни и царински документи за брз и непречен транспорт на добра, услуги на национално и меѓународно ниво.

Менаџер за капитал: Профилиран и стручен кадар одговорен за управување со инвестициите на клиентите, совети за финансиско планирање и развивање инвестициски стратегии.

Менаџер за ризик во бизнисот: Одговорен за идентификување и управување со ризиците поврзани во различни бизнис средини, инвестициски ризици, финансиски ризици во финансиски инвестиции, заеми или други финансиски производи.

Корпоративен финансиски аналитичар: Стручноста, компетентноста од современите економски научни достигнувања и национални и меѓународни практики овозможува профилирање на лица оспособени за анализа на финансиските податоци, подготовка на финансиски извештаи и финансиски совети за водење на компаниите и јакнење на нивната конкурентност.

Студиска програма Бизнис економија (едногодишни) (Линк)

Предметна програма Менаџмент и маркетинг (едногодишни) (Линк)

Структурата на студиската програма по Сметководство и ревизија на студентите од вториот циклус на студии им овозможува да стекнат продлабочени и унапредени знаења за дизајнирање и користење на аналитички алатки за толкување на проблемите, предизвиците и ризиците во процесот на управување, како и за развивање на критичко разбирање за економските, социјалните и политичките фактори што влијаат врз структурата, процесите, функционирањето и културата на една организација.

Студентите на овој циклус на студии стекнуваат проширени знаења од подрачјето на финансиското известување, функционирањето на сметководствениот систем, сметководствените методи и техники на управување со трошоците, сметководствените методи за реализација на деловните комбинации, методите на консолидација, сметководствените аспекти на пресметка на даноците, анализа на финансиските извештаи, евалуација на извршените деловни активности, ревизиските методи и постапки, функционирањето на интерната контрола и сл. 

Студиската програма се реализира во траење од 1 година, односно два семестрa, и носи 60 ЕКТС кредити по Европскиот кредит трансфер систем.

Со завршување на едногодишните студии од втор циклус на оваа програма студентите се стекнуваат со звањето: Магистер по економски науки од областа Сметководство и ревизија

Дел од носечките предмети на насоката Сметководство и ревизија втор циклус вклучуваат:

  1. Финансиско известување
  2. Менаџерско сметководство
  3. Ревизија
  4. Анализа на финансиски извештаи
  5. Даноци и даночно сметководство
  6. Државна ревизија 
  7. Сметководство на финансиски институции
  8. Сметководствени информациони системи и технологии

Целата структура на студиската програма може да се погледне на следниот линк, а предметната програма за секој предмет – тука.

Во текот на студиите на програмата по Сметководство и ревизија, студентите се стекнуваат со следните применливи знаења и вештини:

Студентите од вториот циклус на студии на студиската програма Сметководство и ревизија, ќе ги продлабочат стекнатите знаења и вештини, ќе стекнат соодветна истражувачка димензија и експертиза во дадена област на економијата, проширена со конкретни знаења и вештини од сметководството, финансиите и ревизијата, со што ќе се зголеми квалитетот на сметководствената и ревизорската практика во организациите и со тоа ќе се зголеми конкурентноста и организациските перформанси.

По завршување на постдипломските студии од областа Сметководство и ревизија, студентите ќе бидат побогати со познавање на современите сметководствени и ревизорски практики, со развиени истражувачки вештини од областа, како и примена и пренос на стекнатите знаења во бизнис практиката, на високо професионално ниво.

Можностите за вработување по завршувањето на оваа програма се претежно насочени во финансиските сектори на компаниите, како и во целокупната финансиската индустрија, и се навистина големи.

Структурата на креираната студиска програма по Сметководство и ревизија, за втор циклус, како и секоја конкретна предметна програма (нивните цели и содржина) е компатибилна со студиските програми на неколку од најпознатите светски универзитети, што претставува гаранција за профилирање на стручни кадри, кои лесно ќе го најдат своето место, како на домашниот, така и на меѓународниот пазар на работна сила.

Стручниот кадар од областа на сметководството и ревизијата е неопходен не само во бизнис секторот, туку и во државниот, во непрофитниот сектор и, воопшто, во сите општествени сфери – и тоа, со повеќедимензионална вработливост.

Магистрираните кадри со дополнителни знаења од комплексниот свет на сметководството и ревизијата, освен на универзитетите, своите места ќе ги најдат и на високи позиции во организациите од бизнис секторот, непрофитниот сектор, сметководствените бироа, ревизорските куќи, државните институции, јавните претпријатија и, воопшто, во сите организации што го применуваат сметководството како концепт во своето функционирање.

Студиска програма Сметководство и ревизија (Линк)

Предметна програма Сметководство и ревизија (Линк)

Важни информации при упис на втор циклус (Линк)

Важни информации за запишаните студенти (Линк)

Акредитација (Линк)

Архива на претходно акредитирани студиски програми (Линк)

Студиската програма по МБА – Менаџмент е конципирана да им овозможи на студентите сеопфатно разбирање на бизнисот, бизнис операциите, стратешко размислување, лидерски и комуникациски вештини – исклучително значајни за успешна кариера во менаџментот. Комплетирањето на програмата не само што го зголемува знаењето за бизнисот и менаџерските способности, туку, исто така, отвора и широк спектар на кариерни можности низ различни индустрии. Магистрираните студенти се добро подготвени да преземат лидерски и менаџерски улоги, независно дали станува збор за компании, стартапи, непрофитни организации или владини тела.

Студиската програма се реализира во траење од 1 година, односно два семестра, и носи 60 ЕКТС кредити по Европскиот кредит трансфер систем.

Со завршување на едногодишните академски студии од втор циклус на оваа програма студентите се стекнуваат со звањето: Магистер по економски науки од областа МБА Менаџмент (Master of science in MBA Management)

Услов за запишување: стекната диплома со најмалку 240 ЕКТС од прв циклус на (додипломски) студии со траење од 4 години.

Структурата на студиската програма МБА – менаџмент опфаќа носечки задолжителни предмети, изборни предмети и изработка на магистерски труд

Задолжителни предмети: 

  1. Современ менаџмент
  2. Проектен менаџмент
  3. Маркетинг менаџмент
  4. Стратегиски менаџмент

 

Дел од изборните предмети вклучуваат:

  • Е-бизнис
  • Менаџмент на човечки ресурси
  • Лидерство
  • Организациско однесување
  • Претприемништво
  • Деловна комуникација и социјални медиуми
  • Финансиски менаџмент
  • Методологија и организација на научноистражувачка работа

 
Целата структура на студиската програма може да се погледне на следниот линк, а предметната програма за секој предмет – тука.

Во текот на студиите на програмата по МБА, студентите се стекнуваат со следните применливи знаења и вештини:

 

Стратешко размислување и планирање: Способност за развивање и имплементација на долгорочни бизнис стратегии.

Лидерство и управување со тимови: Способност за водство, мотивација и управување со тимови за постигнување на бизнис цели.

Управување со операции: Вештини за оптимизација на деловните процеси, управување со производството и зголемување на ефикасноста.

Управување со проекти: Способност за планирање, извршување и надгледување на проекти за да се постигнат целите во зададениот буџет и временска рамка.

Управување со човечки ресурси: Разбирање на регрутирањето, обуката, развојот и задржувањето на вработените.

Бизнис етика и корпоративна одговорност: Свесност за етичките практики и корпоративната одговорност во бизнисот.

Анализа на податоци и донесување одлуки: Вештини за анализа на податоци и користење на информации за донесување деловни одлуки врз база на исцрпни информации.

Глобална перспектива и културна свест: Разбирање на глобалните пазари и културните разлики во бизнисот.

Иновативност и претприемништво: Способност за создавање и имплементирање нови идеи и водство на претприемачки иницијативи.

Вмрежување и комуникациски вештини: Развивање професионални врски и ефективна комуникација во бизнис средина.

Технолошка свесност и управување со ИТ: Разбирање на информациските технологии и на нивната примена во бизнисот.

Преговарачки вештини: Способност за ефикасно преговарање и постигнување договори во деловните активности.

Завршувањето на МБА програмата за менаџмент отвора широк спектар на кариерни и работни можности на разни позиции и во разни индустрии.

Генерален менаџер: Надгледување на дневните операции во компаниите и грижа за исполнувањето на бизнис целите.

Оперативен менаџер: Управување со производството, производствените и оперативните процеси.

Проектен менаџер: Водење проекти од иницирање до завршување, обезбедување дека се исполнети буџетските и временските ограничувања.

Менаџмент консултант: Советување на компаниите за бизнис стратегии, операции и менаџмент практики.

Стратегиски консултант: Обезбедување високостратегиски совети за подобрување на бизнис перформансите.

HR менаџер: Управување со регрутирањето, односите со вработените и политиките на работното место.

Маркетинг менаџер: Развивање стратегии за промоција на производи и услуги.

Аналитичар за пазарно истражување: Анализирање на пазарните услови за идентификување потенцијални продажни можности.

Менаџер на производ: Водење развој на производи и управување со животниот циклус на производите.

Менаџер на синџир за снабдување: Управување со логистиката и со операциите на снабдувачкиот синџир и инвентарот.

Менаџер на непрофитни организации: Водење и управување со непрофитни организации и граѓански здруженија.

Менаџер во јавниот сектор: Управување со проекти и операции во владините институции и агенции.

ИТ консултант и менаџер: Специјализирање во советувањето на бизнисите за користење на информациската технологија за постигнување на нивните цели.

Основач на бизнис: Лансирање и управување со нови бизнис потфати.

Студиска програма МБА – менаџмент (Линк)

Предметна програма МБА (Линк)

Студиската програма по МБА – менаџмент (двегодишни студии) обезбедува сеопфатно разбирање на бизнисот, бизнис операциите, стратешко размислување, лидерски вештини, разрешување на проблеми и комуникација – неопходни за успешна кариера во менаџментот. Програмата комбинира теоретско знаење со практични аспекти, подготвувајќи ги магистрираните студенти за комплексните бизнис средини и поттикнување на организациски успех.

 

Студиската програма се реализира во траење од 2 години, односно четири семестри, и носи 120 ЕКТС кредити по Европскиот кредит трансфер систем.

Со завршување на двегодишни академски студии од втор циклус на оваа програма, студентите се стекнуваат со звањето: Магистер по економски науки од областа МБА Менаџмент (Master of science in MBA Management)

Услов за запишување: стекната диплома со најмалку 180 ЕКТС од прв циклус на (додипломски) студии со траење од 3 години.

Структурата на студиската програма МБА (двегодишни студи) опфаќа носечки задолжителни предмети, изборни предмети и изработка на магистерски труд

Задолжителни предмети: 

  1. Современ менаџмент
  2. Проектен менаџмент
  3. Стратегиски менаџмент
  4. Менаџмент на човечки ресурси
  5. Инвестиционен менаџмент
  6. Маркетинг менаџмент
  7. Е-бизнис
  8. Деловно планирање

 

Дел од изборните предмети вклучуваат:

  • Лидерство
  • Организациско однесување
  • Меѓународен бизнис
  • Претприемништво
  • Менаџмент на промени
  • Деловна комуникација и социјални медиуми
  • Интегрирани маркетинг комуникации
  • Финансиски менаџмент
  • Методологија и организација на научноистражувачка работа

Целата структура на студиската програма може да се погледне на следниот линк, а предметната програма за секој предмет – тука.

Во текот на студиите на програмата по МБА, студентите се стекнуваат со следните применливи знаења и вештини:

Стратешко размислување и планирање: Способност за развивање и имплементација на долгорочни бизнис стратегии.

Маркетинг и продажба: Знаење за развивање маркетинг стратегии, анализа на пазарот, и управување со продажни активности.

Лидерство и управување со тимови: Способност за водство, мотивација и управување со тимови за постигнување на бизнис цели.

Управување со операции: Вештини за оптимизација на деловните процеси, управување со производството и зголемување на ефикасноста.

Управување со проекти: Способност за планирање, извршување и надгледување на проекти за да се постигнат целите во зададениот буџет и временска рамка.

Управување со човечки ресурси: Разбирање на регрутирањето, обуката, развојот и задржувањето на вработените.

Финансиска анализа и управување: Разбирање на финансиски извештаи, буџетирање, инвестиции и управување со финансиски ресурси.

Бизнис етика и корпоративна одговорност: Свесност за етичките практики и корпоративната одговорност во бизнисот.

Анализа на податоци и донесување одлуки: Вештини за анализа на податоци и користење на информации за донесување информирани деловни одлуки.

Глобална перспектива и културна свест: Разбирање на глобалните пазари и културните разлики во бизнисот.

Иновативност и претприемништво: Способност за создавање и имплементирање нови идеи и водство на претприемачки иницијативи.

Вмрежување и комуникациски вештини: Развивање професионални врски и ефективна комуникација во бизнис средина.

Технолошка свесност и управување со ИТ: Разбирање на информациските технологии и нивната примена во бизнисот.

Управување со промени: Способност за водство и управување со организациските промени и иновации.

Преговарачки вештини: Способност за ефикасно преговарање и постигнување договори во деловните активности.

Завршувањето на МБА програмата за менаџмент отвора широк спектар на кариерни и работни можности на различни позиции и во различни индустрии.

Генерален менаџер: Надгледување на дневните операции во компаниите и грижа за исполнувањето на бизнис целите.

Оперативен менаџер: Управување со производството, производствените и оперативните процеси.

Проектен менаџер: Водење проекти од иницирање до завршување, обезбедување дека се исполнети буџетските и временските ограничувања.

Менаџмент консултант: Советување на компаниите за бизнис стратегии, операции и менаџмент практики.

Менаџер за развој на бизнис: Идентификување нови бизнис можности и партнерства.

Стратегиски консултант: Обезбедување високостратегиски совети за подобрување на бизнис перформансите.

HR менаџер: Управување со регрутирањето, односите со вработените и политиките на работното место.

Маркетинг менаџер: Развивање стратегии за промоција на производи и услуги.

Менаџер за бренд: Управување и развивање на имиџот и присуството на брендот на пазарот.

Аналитичар за пазарно истражување: Анализирање на пазарните услови за идентификување на потенцијални продажни можности.

Менаџер на производ: Водење на развојот на производите и управување со животниот циклус на производите.

Менаџер на синџир за снабдување: Управување со логистиката и операциите на снабдувачкиот синџир и инвентарот.

Менаџер на непрофитни организации: Водење и управување со непрофитни организации и граѓански здруженија.

Менаџер во јавниот сектор: Управување со проекти и операции во владините институции и агенции.

ИТ консултант и менаџер: Специјализирање во советување на бизнисите за користење на информациската технологија за постигнување на нивните цели.

Основач на бизнис: Лансирање и управување со нови бизнис потфати.

Консултант за технолошки стартап: Советување на технолошки стартапи за бизнис стратегии.

Студиска програма МБА (двегодишни) (Линк)

Предметна програма МБА (двегодишни) (Линк)

Претходни акредитации

За повеќе информации обратете се кај референтите од студентската служба за втор циклус на студии:

Катерина Хаџи-Василева
Телефон: +389 32 550 076
E-mail: katerina.hadzivasileva@ugd.edu.mk
Адреса: ул. „Крсте Мисирков“ бб
Пош. фах 201, Штип – 2000, Р.Македонија